Löpning

Idag har det skett !! Jag har sprungit mina första löpsteg på ett år, jag är så nöjd och det var så härligt. För er som inte tränar kanske det låter konstigt hur det kan kännas härligt att springa och ni som tränar vet ecaxt hur det känns. Kära mor kon hit och tog lilleman i den halvtimmen jag var ute, jag är inte vän med att springa med vagnen och kommer nog inte bli det heller. 

Funderar på om jag ska anmäla mig till ett lopp för att hålla motivationen, likt vi gjorde när vi anmälde oss till New York halvmaraton, favoriter i repris eller ska man ta ett nytt resemål? Jag vet att man inte behöver åka så långt för att springa men det blir lite roligare om en resa har dubbel innebörd. Jag vill heller inte göra det själv och min löparvän har nu sprungit om mig med hästlängder och ska utföra ett ultramararon nästa år - hur starkt är inte det! 

Summering av min fredag so far är : Man blir lycklig av träning (bästa terapin) och det är skönt att svettas!

Kommentarer

Populära inlägg