Besöka de äldre


Igår efter dagis hade jag lovat Viking att besöka våra gamla grannar, detta älskar Viking, han känner sig trygg där, så fort vi kommer innanför dörren så är han som hemma, på gott och ont då han kollar i skåp, springer I trappor, frågar en miljon frågor. Standard rutinen är att han gå ner i källan och hämta glass till oss alla, den frysboxen verkar outtömlig då det alltid finns glass där i olika sorter. Även jag tycker om att besöka detta äldre par, älskar att lyssna på hur det var förr och häpna över olikheterna i våra liv, givande tycker jag. 

Jag har tyvärr inga mor eller farföräldrar kvar i livet, hade uppskattat dessa idag på ett helt annat sätt än vad jag gjorde som tonåring. 



Hoppas vi blir riktigt gamla och friska tillsammans och får en hel drös med barnbarn (konstig tanke!) 




Kommentarer

Populära inlägg