Saknar promenadvän

Idag tog jag och rastade vagnen på en långpromenad, var ute i närmare 2h. Skönt men lite ensamt! jag saknar min promenadvän senare också löpvän. Zeke är vaken största delen av tiden och jag fördriver mesta tiden med att studera honom men ännu så kläcker han inte ur sig så många tankar. 

När Viking var liten gick jag och en vän 1-2 gånger i veckan på långpromenader med obligatoriskt kaffe efter, detta var inte bara bra för kondisen men också för att rensa huvudet. Vid denna tidpunkt hade vi mycket som hände i våra liv och promenaderna var ett bra sätt att få ur sig och bolla saker.  Vi brukar säga att vi sparade många psykolog timmar på våra samtal under promenaderna 

Om man har någon att gå med kan man gå nästan hur länge som helst, och på köpet har man trevligt och det är utvecklande att dela tankar, samt att friskluft är bra för bebis och mamma -Bara bra med andra ord. 


Så här tjusig (!) blir man i håret om man har det i toffs hela dagen - undra om det är några fåglar som byggt bo? 

Kommentarer

Populära inlägg