Vildsvin

Som den moderna familjen vi är så har vi mellan 1-4 barn hemma, vi har självklart konstant 4 barn men antalet i huset varierar. Idag har vi tre barn sovandes hemma, om några dagar är vi fullstyrka igen och för barnen är det lycka, för mig är deras lycka min lycka men också huvudvärk och magsår. 


På bilden ovan var även Svea med som en bonus just denna dag då bilden togs. Vi eldade och grillade pinbröd, mysigt men genererar en hel hög illaluktande kläder. 

Viking är 7 år snart, vilket i sig är crazzy, han lånade hem sin första bok idag: 

Mm,,,spännande läsning sa jag - "vi ska läsa hela boken mamma" -japp det ska vi, kanske i morgon! 

Tindra som är 10 i år ville hänga på byn med en kommpis i morgon efter skolan i "typ 3h" , som sträng extraförälder så sa jag "nja det tror jag är en dålig idé - så nej", inte kan de små hänga på byn? nej vet ni vad! Nu bodde jag på en Pytte pytte liten ort när jag var liten så den möjligheten var obefintlig men ändå! Nix de får snällt leka hemma lite. Det är alltid lite ovisst tycker jag -vad tillåter de andra föräldrarna? Ser jag för mycket eller kanske för lite risker i saker ? Vad är normen nuförtiden? De är så olika i denna åldern också, vissa tar ansvar, vissa lite mindre, vissa inget alls. Jag kör på magkänsla ett tag till! 








Kommentarer

Populära inlägg