Humörsvängningar.

Fick till 5 km löpning ikväll, på elljusspår, trist med varvbana men nödvändigt! 


Har sagt det innan och säger det igen, jag måste jogga för att hålla min sinnesro. Blir en bättre människa bara jag får träna lite. "Hur orkar du" frågar många ? För mig är nödvändigt FÖR att orka med allt annat, så jag måste orka för att orka! 

Just nu svänger mitt humör snabbare än jag själv hinner med, små saker som gör att jag tappar leendet men också små saker som gör mig glad, pms ? För mycket projekt ? Dont know - återkommer när jag vet. Jag vet att jag blir glad när jag spontant får smaka créme Brulée på jobbet, jag blir glad när personal mår bra o är glada (dock svårt att hålla alla på alla ställen glada samtidigt, men jag försöker) blir glad när jag kan få litet tid till löpning, blir glad när barnen är harmonisks (även här är det svårt att hålla alla barn harmonisks samtidigt) blir glad av att bära något nytt plagg, blir glad när jobben flyter på, blir glad av nöjda gäster, blir glad av mycket och måste påminna mig om det annars tar allt jag är orolig för över! 
Visst är det märkligt att det som är jobbigt tar över tankarna, borde ju ligga i människans natur att focusera på det som är bra, fast så kanske det är för alla er andra ? Jag lever ju enbart i min verklighet. 



Snart har jag nog flow igen,.... 

Ikväll gjorde jag slag i saken och anmälde mig och Andreas till ett lopp i Mörrum, Blekinge River Trail 2017, helt och håller min brors fel/förtjänst. Det ser ut att vara en fin bana så det ska bli roligt. 









Kommentarer

Populära inlägg