6km

I går natt tyckte Zeke att vi skulle vara vakna mellan 3-5, mindre kul tyckte jag. Kan säga att jag var lagom pigg kl 6:15 när klockan ringde, Funderade på om jag skulle ringa dagis och säga att vi blir sena då jag inte ville väcka Zeke, men jag hann bara tänka tanken då Zeke klarvaken sätter sig upp och är klarvaken. Han vaknar alltid 06:30, dricker välling och är sedan redo för ombyte och att åka till dagis, utan krångel (peppar peppar)! 

Lagom pigg rullade jag in på jobbet strax efter 7 och tre koppar kaffe senare är jobbdagen igång. Möten, system, avstämning, mail, gäster, styrning, felrapporteringar och så svischar timmarna förbi innan jag hinner blinka. Trots att jag var/är så trött så hade jag som vanligt en kanondag på jobbet. En ynnerst som jag är tacksam för varje dag.

Extra kul när Jenny fixar semlor till 70 pensionärer i ett nafs 

Jag har fått känna mig behövd idag, något som är viktigt för alla tror jag, behöver inte vara så stort, räcker med en  hjälpande hand, en uppskattande fras, ett tack för hjälpen, ett "kan du hjälpa mig" med detta. Jag behöver inte en klapp på axeln varje dag men även jag behöver få känna mig uppskattad någongång då och då, idag var en sådan dag. 

Mamma kom och tog hand om Zeke så Jag kunde följde med Tindra till stallet. 

Efter sadling av en stycke blixten (ej hästen på bilden)  passade jag på att jogga 6 km, i ett för dagen bra tempo, och det var fantastiskt härlig luft ute, en härlig tur helt enkelt! Ni vet väl om att den bästa löprundan är den som blir av?!? Det sista jag tänkte på i morse efter en kass natt var löpning, tänkte enbart på " när jag kommer hem ska jag sova" 

Zeke blev sjuk nu på kvällen, plötslig hög feber och jätte dåsig, helt prickig och hostig - värsta som finns är när de små blir dåliga.

Nu ska jag snart sova ,,,,, hoppas,,, hoppas,,,, hoppas  



Kommentarer

Populära inlägg