Livet leker!

Söndag och ännu en oskriven dag, eller nej förresten nu överdrev jag, mina dagar är oftast förskrivna i mitt huvud. Jag har oftast tänkt ut innan vad jag vill få ut av dagen, om inte dessa saker uppfylls kan jag bli lite orolig, lite deppig, sur eller irriterad (fråga Andreas!) men ibland hinner jag med allt och lite därtill då blir dagen bara kalas och jag kan landa i soffan nöjd och lugn. 



Idag steg jag upp med miniman så Andreas kunde ligga kvar, efter en helt ok natt faktiskt. Vi satte oss i soffan med välling och en mysig filt och det tar inte så lång tid innan de andra barnen börjar droppa ner i soffan, en efter en. Vid dessa tillfällen är det härligt med stor familj, stressen jag hade igår är som bortblåst då ungarna på hemmaplan kan härja fritt, de stör ingen. 

En tid efter frukost var det dags för löptur (detta var planerat) en långrunda stog på schemat och jag är nöjd med mina 11,5km. Denna veckan slutade på 31 km vilket känns som en väldigt bra start på löpåret 2017. 



I skrivandets stund sitter jag på planet mot Stockholm (flight Mood on) och är på väg mot den årliga First Hotel 
kongressen som i år håller till på Helt nya First Hotel Arlanda, ska bli så roligt att se detta hotell och jag är tacksam över den valda platsen för eventet. Dock är planet en timme försenat vilket gör att jag missar för minglet, inget jag kan göra åt detta så ingen energi ödslas på att vara upprörd. 

By the way så gillar jag inte att flyga, rädd  och får dödsångest varje gång, tänker på 9/11 och alla hemska flygolycksfilmer. 

Om ni undrar på min rubrik "livet leker" så är det en fras vi bör använda mer, vi borde/ ska bli bättre  på att njuta av livet och då också uttrycka det! Idag tycker jag att livet leker! 

Kommentarer

Populära inlägg