Lördagsfys

I går gjorde känslan av att inte ha joggat på en hel vecka sig påmind, måste jogga,  blir knäpp annars! Sagt och gjort tog Andreas med sig alla tre barnen för att hämta den näst minsta och jag kunde få 8 härliga km i bagaget, eller härliga och härliga kan man ju diskutera. 



Det var sjukt segt och benen var allt annat än lätta, jag är dock så glad att jag kunnde komma ut så tiden får vara ett sekundärt problem. Idag har jag också fått till en liten tur på 4 km, med ännu segare ben och med en snittid jag inte äns tänker skriva ut. 

Nästan varje gång jag joggar så ringer telefonen mer än en gång, jag svara oftast inte då det känns  lite oproffsigt att flåsa i örat på någon, jag blir lika störd varje gång när podden jag lyssnar på stannar och ringsignalen dyker upp, vem är det? Vad kan ha hänt ? Ska jag stanna ? Ja det tar några minuter att komma igång igen och släppa tankarna. Finns det kanske en funktion för det där ? Flight mood kanske ? I min bransch och position så det så det är, det kan hända saker 24/7 som jag måste vara beredd på, jag är offtast tillgänglig och måste vara. 

Jag lyssnar alltid på en podd när jag springer, just nu enbart framgångspodden, ibland är det sjukt spännande, roligt, ibland trist, men oftast jätte intressant och det ger mig perspektiv på livet att lyssna på vad andra har att säga, borde alla göra, lyssna, reflektera och aggera. 


Jag längtar efter ljuset nu, att det är ljusare lite längre om dagarna/kvällarna, då kan jag börja springa på kvällarna igen och inte som nu bara på helgen. Jag har tänkt många gånger att jag borde springa på lunchen, men det blir liksom inte av! 


Nu laddar jag inför ett restaurang pass ikväll, det är en bransch som jobbar när andra är ledig och så ska det vara, der är också en rolig och speciell värld att vara verksam i, personalen slår allt annat (om man har rätt folk villsäga). 

Kommentarer

Populära inlägg