Avund

Inledde helgen med ett löppass på 6 km, det var segt (igen) jag som trodde jag hade ett bra flow sedan att passet i torsdags gick så bra, men icke! I lördags hade jag för mycket tankar i huvudet, för mycket tunga och negativa tankar som inte gick bort under löpturen (vilket de brukar) denna gång blev det tvärt om, tankarna expanderade och förstorades. 
Vissa "händelser" kan jag inte förlika mig med och ett visst agerande kan jag inte förstå, måste jag det då ? Nej de måste jag inte men att ta konsekvenser av andras agerande är inte optimalt, jag tycker om att välja själv - det gör nog alla. 

Men löpningen blev av, det var det viktigaste. 



Zeke är fortfarande lite dåsig, hostig och rosslig samt fortfarande prickig. skötetskan tror de har med febern att göra, de kliar inte och har inte blivit fler sedan i fredags, jag vet inte vad jag ska tro. Sedan Zeke kom har min fobi för utslag satts på sin spetts, atopiker, eksem och ja nu dessa prickar, huva! .

 Vi får Puzzla ihop veckan bäst vi kan. 

I lördags var det åter ett restaurangpass som stog på agendan för min del, fullbokad restaurang och goa medarbetare gjorde det hela till en kanon kväll. Har jobbat 6 dagar i veckan ett tag nu och det funkar bra men är inte optimalt med tanke på arbetsbelastningen och familje situationen, men vi får se,, allt löser sig. 

Jag läste med avund på Magdalena Graafs blogg att hon åkt med en kompis till Mallis för en långhelg, hur nice låter inte det? Jag kan ärligt inte minnas när jag kom iväg på något (som inte är jobb relaterat) jag joggade en runda med en vän för två veckor sedan, same same ? Jag skulle verkligen behöva skratta lite, känna mig avslappnad, ha kul för en kväll (en hel helg vågar jag mig inte på) 










Kommentarer

Populära inlägg