Bra dag

Har haft en underbar dag, den började dock lite meningslös då ytterligare ett läkarbesök var inplanerat - så bilen styrde mot Karlshamn och Centralsjukhuset. Efter 2h fick jag reda på det jag själv googlat fram för 5 månader sedan: "mortons neurom" och ytterligare en tid inplanerades för att få hjälp med inlägg, positivt är dock att nu är foten röntgad och jag vet att det inte är något fel på benet - i foten alltså.

Passade på att handla när jag nu ändå hade barnvakt, citygross fick det bli! Efter det styrdes det hem till landet igen för att inta lite mat, hämta barn och packa bilen mot ljuvliga Jockarp. I Jockarp finns underbara vägar för promenader och fantastiskt sällskap, är djupt tacksam för denna vänskap och galenskap! Vi gick vår sedvanliga runda på berget fast med vagnar, det är slitigt uppför - men det går!

Efter kaffehäng, lek och peppning var jag naturligtvis tvungen att hem och dra på skorna för en tur runt      Agerum. 8,9km stannade mätaren på idag (47min) Jag ljuger o jag säger att det inte är jobbigt men det var 100ggr lättare idag än i lördags. Jag älskar känslan av att ha tränat.

Just innan jag skulle springa iväg idag fick jag ett mail som fick mina hjärnceller att gå på högvarv - vilket jag ser som positivt, jag klurade, funderade, vände och vred på saker - vips hade jag sprungit flera km samtidigt - gilla på det!  

Har bakat egna müslibars ikväll -Mycket spännande ska det bli att få sätta tänderna i. Jag återkommer med en uppdatering på om de var goda (receptet är ifrån Runners World)
 

Kommentarer

Populära inlägg