Backe!

Backträning stod på schemat idag, efter frukost packade jag, Viking och Svea in oss i bilen styrde mot Jockarp, Väl framme tog vi barnen på ryggen och drog iväg! Dagens upplägg: Uppvärming med "Mördarbacken"  sedan backträning, vi fick köra växelvis då kidsen strulade lite, men det gick fin fint det också - en kunnde vi köra ihop. Sjukt jobbig backe, känndes som jag stod stilla de sista 20 meterna och trampade i luften. efter 6 lopp tog vi upp barnen på ryggarna igen och gick hem.

Jag har varit rysligt sugen på att springa en runda hela dagen, men jag har hejdat mig för att spara på krafterna tills långloppet jag har planerat i morgon. Det är stimulerande att känna ett sug efter att springa, att jag riktigt längtar. Det jag önskar nu näst är att de längre distanserna skall kännas "enkla" att en mil skall vara en "liten runda" - känns som en lång väg dit!

Eftermiddagen spenderades med häcklippning, eller räfsning skall jag nog säga då sambon klippte och jag räfsade.

Nu har jag bakat en ny omgång med Müslibars, de första jag gjorde höll inte ihop så bra, denna gången har jag följt receptet (!) jag hoppas på bättring.
Världens bästa Viking på Emmabålabruk som besöktes för dryga  vecka sedan 

Kommentarer

Populära inlägg