Regn & MVC

Helt galet vad det regnat inatt! Antar att det är fler än jag som legat och lyssnat till detta smatter halva natten. För oss som driver hotell är faktisk denna sommaren gynsam, vi har fullt flera dagar i veckan då folk ändå har planerat sin semestertripp men kanske väljer ett inomhus allternativ detta år, tillskillnad från tidigare år där campingsiffrorna stigit enormt. Det är naturligtvis inte bra på långsikt då folk inte kommer våga chansa   på sol till nästkommande år samt att jag tror många sparar en vecka för att åka till solen i höst.
 Sen är det en fördel till denna sommaren - vi får inga klagomål på att AC låter för mycket på rummen, eller att det är för varmt på rummen generellt! Gäller att hitta ljusglimtar även i dessa mulna tider. 

Jag står dock fast vid att för mig är denna sommaren skön, jag är varm som jag är och anpassar mig efter  dagsvädret. 

Idag hade vi besök hos MVC inplanerat där allt såg bra ut. Fick en ny tid nästa vecka och som absolut längst kan jag gå till den 10/8 - det är nya regler nu där man "bara" går till v 41 + 3, vilket är skönt. Jag tror nu definitivt att jag går tiden ut och får ta en ny igångsättning - jag hoppas naturligtvis in i det sista att jag slipper det då de flesta säger att det är jobbigare - själv vet jag inget annat men jag håller med om att det var jobbigt! 

Kommentarer

Populära inlägg