Pigment och sjusovare

Det blev lite bakning igår, bland annat denna som jag spanat på ett tag, http://blogg.mama.nu/bakverkochfikastunder/2015/07/21/saftig-mjuk-chokladkaka/

skickade med den till makens jobb tillsammans med äpple & kanel muffins, får se vad de får för utlåtande senare. Jag gillar att baka, om det går åt och äts upp, jag gillar inte att baka för att fylla frysen. 

På tal om något helt annat så har jag fått pigmentsförändringar nu under graviditeten, framförallt ansiktet. Dels större "blaffor" som gör att jag ser ut lite som en tvättbjörn och dels små mörka prickar. Spännande att se om fläckarna går bort eller om de är här för att stanna! 

I vanliga fall är barnen i detta hus morgonpigga, de har alltid vaknat av sig själv vid 7 tiden men vips så är nu kl 9:30 och inga livstecken här ännu! Ska man väcka barn eller ska de få sova ? Jag låter nog dem hållas lite till -max 30 min till - snällt va? 





Kommentarer

Populära inlägg