Mat & strössel

Vi är väldigt duktiga på att äta ute, ett nöje vi har och något jag planerar att fortsätta med även med ett barn till i huset. Tycker också det är roligt att gynna de duktiga mathantverkare som finns runtomkring, önskar så att det fanns fler bra ställen i närheten att välja från. Det hade kunnat finns många bra ställen om fler hade haft samma intresse, eller är det så att det hade funnits fler med samma intesse om det bara funnits bra ställen,,, hum "hönan eller ägget" situation. 

Jag tycker faktiskt om att laga mat också, bara inte hela tiden! För mig är det vardagslyx att kunna variera! Igår exempelvis åt jag frukost på First Hotel Carlshamn tillsammans med en kollega, lunchade med barnen och maken på Kickis i Olofström för att avsluta dagen med klassisk hemlagat: hasselbackspotatis, kotlett, sås. 

Idag blev det silverkaka som skickades med till Makens jobb och här vankas det kladdkaka att bjuda min pappa med sambo på! Kladdkakansrecept har jag snott av Amanda på strössel: http://karlskronakanalen.se/blogg/573

 


Denna bakad flitigt på jobbet och är en av de bästa kladdkakorna, dock Tycker jag bättre om när den stått över natten och när Amanda själv har piffat till den
Som nedan till After Worken vi hade sist på First Hotel Ja -  idag får mina gäster nöja sig med enbart kakan & grädde! 



Kommentarer

Populära inlägg