Grillbuffe och sömnlöshet!

Grillbuffen på Eriksberg igår var bra, men inte mer än bra! Har man ätit på Eriksberg innan är man van att ge högre betyg än så, men just grillbuffén var det dessvärre inte bättre än bra. Jordgubbsdrinken var mig dock till belåtenhet. Efter buffén var vi tvungna att inta en efterrätt och då satt vi styrning mot Karlshamn och Brasseriet där de har fantastisk brulépudding. Vädret i Karlshamn var fantastiskt så det blev uteservering med kaffe och efterrätt - mysigt! Mindre mysigt var dock att denna kaffe åkte upp och ner halva natten!

Just sömnen är just nu ett gissel. Jag är inne i någon varannan natt rutin där jag sover bra varannan natt och helt kass dagen därpå, i natt var således dags för en helt kass natt! Kunde  inte hitta något sovläge som var optimalt, varmt var det och så var jag alldeles för mätt.

Idag är planen att roa mig med fortsatt trädgårdsarbete och att få uppfarten färdig är målet för dagen. Hade tänkt att köpa lite nya växter till entrén på framsidan där krukorna gapat tomma länge men är för dagen billös! Tänk va bortskämd man är med just bil, dubbla bilar - kunna göra vad man vill när man vill, nu får jag snällt vänta till i kväll och först då kanske ta mig iväg.

Avslutar med en lookalike bild som jag postade när jag gjorde mig i ordning till min bästa väns bröllop, hysteriskt roligt och likt tycker jag - bjuder gärna på den.
Ida vs Obelix
          

Kommentarer

Populära inlägg