kläder


Denna graviditeten har jag faktiskt enbart köpt ett gravidplagg, det är ett par byxor från mom2mom
annars har jag klämt mig i mina vanliga kläder, idag är det faktiskt fullt möjligt (sorry alla gravidkläder tillverkare). klart jag har köpt nya kläder under dessa månader men det är vanliga kläder exempelvis linnen från HM  i deras långa modell med smala axelband -de är perfekta, täcker hela magen och kan användas även senare. Jag köpte ett par svarta byxor på Kaphal med resår midja, fick dock köpa storlek 44, men ändå från vanliga avdelningen. Jag har klart mycket kläder i garderoben jag inte kan ha alls då det är mer än bara magen som svällt, alla skjortor exempelvis samt 99% av mina byxor.
Jag tycker att många inriktade gravidkläder gör att man ser större ut än vad man är, och de påminner om tält! Det jag försökte leta efter som var hopplöst var termobyxor, jag hittad ett enda par (även dessa på mom2mom) dessa var supertunna och väldig väldigt små i storlekarna - alltså inte gjorda att åka skidor eller som i mitt fall bräda i.  Jag drog slutsatsen att man helt enkelt inte ska åka på skidsemester gravid, än mindre upp i baken, då jag kände mig som en skalbagge på rygg varje gång jag ramlade.  Nedan är urval av mina kläder under graviditeten- mitten är från idag. Den till vänster är från min bästa väns bröllop där jag hade äran att vara brudtärna klänningen hittade jag i en affär mitt över jobbet i Karlskrona - Cassiopea!


När vi ändå är inne på kläder så vill jag passa på att pusha för en helt ny site Miss Tunica
den lanserades idag! 



Kommentarer

Populära inlägg