Husdjur & stillahavet

Igår blev det ett märkligt avslut på kvällen, våra kära Flinga påträffades livlös i sin bur. Flinga var världens snällaste kanin som nu får hoppa runt i det evigt gröna nagiala,,, eller nått! Döttsorsak okänd men vi har våra misstankar! Nu får det dröja innan det blir husdjur i denna familjen! Svårt det där tycker jag, jag vill gärna att barnen ska växa upp med djur och lära sig ansvar därigenom samt att jag själv gillar djur MEN jag inser våra begränsningar att ta hand om ett djur på ett rättvist sätt. För ca 1 år sedan adopterade jag bort min hund som jag haft i 6år, det var och är än idag inte helt enkelt för mig att förlika mig med det, dock vet jag att detta är det absolut bästa för Hunden (Svea). Svea har nu en familj vilka har den tiden hon förtjänar och ger henne all den uppmärksamhet hon mår bra av. 

Svea är en Welch Corgi Cardigan och det är en ras jag verkligen kan rekommendera, en cool, pigg, lyhörd ras. Oerhört söta och mycket hund i ett mindre format. 



Jag har haft svårt att få ihop Mina inlägg och de datum de hamnat på, det visade sig vara en felinställning på tidzoner. Jag stog registrerad på -8h i stillahavet - lätt fixat problem vilket gillas skarpt och nu får ni inläggen i rätt tidzon.

Kommentarer

Populära inlägg