Zootropolis, Oik och barnmatsburkar

Kom på att jag inte skrivit på flera dagar, skäms på mig! Det händer mycket på olika fronter just nu, vissa spännande och vissa inte det minsta spännande, mer om detta en annan dag.
(clif hanger - I know!) 

De stora barnen var på efterlängtat biobesök med mormor. "Trodde den skulle vara roligare" var det dom sa om den, trist då jag själv gärna hade sett den , trailern är ju kul!


Vi har även varit och besökt ishallen, vi och nästan tusen andra - sååå skoj att få köa in i hallen och se mycket folk på läktaren. På fredag spelar OIK mot mörrum och jisses va folk det lär bli, skoj! Vi har haft gjädjen att ha morfar med oss de två senaste gångerna. Zeke tycker detta är toppen då han blir buren hela tiden och kan titta och jag tycker det är toppen för jag slipper bära hela tiden. 



Har börjat springa lite smått igen, får  kanske äta upp att jag skriver detta men jag ska verkligen försöka springa 2-3 gånger i veckan. Startade med 3,6 km i måndags. 

Idag har vi haft vänner på middag, mest krut la jag på efterrätten där jag inspererades av Roy Fares att göra Chokladbavaroise; vilket är en kombination av chokladpudding och pannacotta - gjorde även minimaränger då det blev 4 äggvitor över! Huvudrätt bestod av kyckling och sallad.

Jag sparar alltid barnmatsburkarna och idag kom 13 st till användning 7 till dukning och 6 till desserten.  


Som snax blev det rödbetschips, sötpotatischips samt krispig grönkål vilka alla är ugnsrostade. 




Kommentarer

Populära inlägg