Hälsokällan

När jag började skriva bloggen var det för att hålla reda på min träning och motivera mig själv till träning, nu har denna blogg handlat om allt möjligt istället. Det har varit både med och motgångar genom åren som gjort att focus på just träning har varierat. Sista året har jag ju varit gravid och på det bebistiden, kroppen ska läka, tiden och motivationen ska finnas trotts sömnlösa nätter, ja ni med barn vet vad jag menar, och nej har man inte varit med om bebisar som inte sover (av olika anledningar) vet man inte vad trötthet är. 

Jag ska själv försöka att få lite ordning på träningen om bara alla får vara friska, främst mini som åker på diverse åkommor eftervarandra. 

Idag började vi dagen med gröt, alla tre åt gröt, Viking och jag havregrynsgröt och Zeke sin 8 månaders gröt - bra start! Framåt förmiddagen for vi upp till Kyrkhult, där joggade jag runt "hälsobrunnen" - ca 5,5 km, vädret var fantastiskt och rundan gick bra. Trevlig runda med både stig, väg, grusväg, lite hopp över träd och översvämningar. 



Viking gjorde sedan mig lite påskfin med plastägg i öronen (och roade sig med ta kort på sin skapelse) 


Det kliade i fingrarna på Viking att hela tiden vara nära vattnet, vad är det med barn och vatten ? 





Kommentarer

Populära inlägg