Skogman och telefon

Har så mycket jag vill skriva, orkar dock inte få ihop allt just nu, min energi har slukats av mitt mobilhaveri. Har ny ny mobil och jisses va besvärligt det är att få allt som vanligt, värst är det att komma ihåg alla inlogg, det tråkigaste är att alla mina bilder sista månaden är borta, samt att jah från mobilen inte kommer åt mer än 30 st bilder av ca 1400 sparade, kan det ta tid ? Eller Why ?

Min gamla mobil har krånglat ett tag, men jag har inte tagit tag i det där med att köpa ny. Idag efter en löp(8 km)runda och tackvare min fel löpning så la skärmen av för gott.
Jag är dock nöjd med dagens löptur som gick runt "Skogmanrundan" i Kyrkhult. Just Skogman huset är min mormors föräldrahem, men har inte varit i släktens ägo på väldigt länge. Nöjd efter ytterligare en fin runda bestämde jag mig för att jogga om forbebodastugan tillbaka. Jag är osäker på stigarna från det hållet hem till min pappa och jag sprang fel sist jag sprang också - så även idag. Jag gick sista biten genom skogen (utan stig) snubblade på en sten, fick ont i häcken och tar då ta upp min telefon för att slå av runkeeper då lägger telefonen av!! Jag trodde den dog som den brukar, så jag satt den på laddning hos pappa, men plötsligt ringer den trots att den är helt svart. Slutsatsen är att det är skärmen som slutat funka, kommit in fukt i systemet

Holje digital var dagens räddare i nöden, men nu sliter jag mitt hår då jag inte äns kan få in alla appar, som denna bloggen exempelvis, får inte in appen hur jag än gör, ska laddas ner från Google play, och när jag försöker göra det så är den inte synkas med telefonen - jag ger upp för dagen!

Telefonen ska bara funka, inget krux!
Over and out

Kommentarer

Populära inlägg