Lyx latte och barnmat

Är så tacksam för den "nya" vägen de skapat i samband med avverkningen här ute i våra "hoods". Igår följde brosan med mig för att utforska nya vägar, vi fick till en kanon runda på 8,6 km - perfekt för en löptur (en annan dag) hela rundan gick att gå med barnvagn, även det ett stort plus! 

Idag började vi dagen med en tur inne i centrala Olofström; viktigt att visa deltagande när saker sker, idag var det påskalas på torget. Vi tog en fika på Kickis i vanlig ordning, jag tog (också som vanligt) en Lyxlatte, vilket jag bittert ångrar även nu 2 h senare, den var rysligt  god men jag blev mätt såin i bomben av den och den åker upp och ner i magen. 

Dags att bli lite nyttigare och hälsosammare kanske ?! Ska hålla mig till vanligt kaffe framöver. 


Eftersom vi fikade fick det bliv en promenad även idag, ytterligare en ny runda utforskades. 


Idag hade jag en podd som sällskap, efter ett tips från min bror: Unika människor heter den, idag lyssnade jag på Ann Fernholm Tänkvärt och intressant, nu ska jag googla efter hennes senaste bok där hon skriver om barnmat och det första året när de ska lära sig smaker och konsistenser, inser att jag är på tok för lat i dessa frågor - skärpning Ida!! 
 


Kommentarer

Populära inlägg