Cykelväg

Jag har sedan ett tag tillbaka önskat mig en cykelväg från Olofström till Vilshult, eller rättaresagt från infarten till betongstationen, därifrån kan man gå/cykla på vilshultsvägen som är betydligt mindre trafikerad. Att gå, cykla, eller jogga utmed väg 15  (121) är hemskt, speciellt med barnvagn eller när någon av de stora barnen ska cykla. Det finns ingen vägren att gå ut på och offtast  mycket lastbilar, värst är det när det just kommit in en färja i Karlshamn. 

Hade jag bara kommit igenom gamla Dahlkvist hade det också funkat. 

Just nu bygger kommunen en väg till skogsmaskinerna, bred, jämn och fin väg - hoppas de gör den hela vägen runt så är mitt "problem" ur världen



Jag återkommer i frågan om cykelväg. 

Igår var jag som sagt med en kompis vilken bor i Asarum, där har de anlagt en helt ny slinga, fantastiskt fin med olika turer att gå, belysning och naturlig med backar upp och ner. 
Nu har inte det ena något med det andra att göra, vi har en slinga här i Olofström också, där har jag sprungit många varv, nu gör jag inte det längre då den inte känns säker att springa själv, sorgligt men sant. 





Kommentarer

Populära inlägg