Tvätt

 Är det bara min tvättkorg som är otömlig ? Jag tvättar en maskin in dagen ändå tar det liksom bara inte slut! Jag tillhör de som inte tycker det är roligt att tvätta, jag gillar när allt är rent och luktar sköljmedel men tycker som sagt att det är ett evighetsarbete och jobbig måste. Om jag blir onödigt rik ska jag outsourca denna delen av mitt liv. 

En annan märklig del med tvätten (tror jag skrivit detta innan) är att resten av familjen verkar tro att den nytvättade rena och vikta tvätten flyger in i garderoben av sig själv?! 

När jag bodde i USA lämnade vi ibland in tvätten i en stor säck till det "lokala" tvätteriet, en dag senare hämtade vi den igen och vips var det  tvättat, struket och det var vara att lägga ner det i lådan. träningskläder lämnade vi i en stor nätsäck inne i gymet, den tvättades och torkades i gigantiska maskiner och sen hämtade vi den i samma nätsäck - smidigt. 
Vanligaste var att vi tvättade i en tvätteria/tvätthall - stort rum med bara maskiner, sådana ni ser på filmer eller reklamer, detta sättet var tidsödande och ganska trist, men billigt. 
Ibland skojade vi till det (om det inte var andra i lokalen) 

Just sådanahär ställen vet jag efterfrågas av turister även här i Sverige, det är oftast   dyrt att lämna in tvätten på det hotell man bor på eller lämna på kemtvätt. Tips till nya entreprenörer kanske? 

Hur som helst, tvätt är ett måste och i helgen SKA jag vinna, då ska tvättkorgen vara tom, game on!!!  

Kommentarer

Populära inlägg