Toppen dag

Har haft en toppen dag med en salig blandning av "aktiviteter". 
Zeke sov 3h i sträck 4:30-7:30 bara en sådan start gör att humöret är på topp från start. Vi blev dock så sena att jag inte hann lämna Viking på utsatt tid på dagis utan han fick följa med till BVC och 4 månaders kontroll av Zeke innan vi styrde Volvon mot dagis. På dagis luktade det ljuvligt av pepparkaka och bakningen var i fullgång, ett snabbt hejdå hann vi med innan han rusade in och deltog i bakningen. 

Vid lunch mötte vi upp min svägerska för lunch och en lyx latte, latten innehöll det mesta som är gott inklusive kolasås och gräddede. Den nu nästan 7 kg stora Zeke får kanske också del av denna lyx latte nu framåt kvällen - lyx bröstmjölk! 

Avrundade dagen med 3,6 km löpning, jag vet - jag skulle inte springa, men jag fick ett sug och då måste man passa på innan motivationen försvinner. 
Jag sprang slingan i Kyrkhult, nostalgi, denna har jag sprungit 100-tals gånger genom åren, vi värmde alltid upp med denna slinga innan inomhusträningarna. Känndes lätt och gick som en dans, nu måste jag hålla mig i 2dagar, det har jag lovat min rygg.


Detta är min mage för 4 månadersedan och på linnet står det " If not now -when!" 
Och det var just så det känndes 8 dagar över tiden och vi väntade,,,väntade och väntade, hade förvärkar hela dagen och hade haft hela natten. 

Lite senare på kvällen åkte vi in till Karlskrona, fick en spruta för att kunna sova, den gjorde mig sjukt avslappnad men sov gjorde jag inte då jag hade förvärkar även denna natt. 


Strandad val- fast i CTG maskinen! 


Kommentarer

Populära inlägg