Sjukhus

Få saker ogillar jag som jag gör med sjukhus, där blir man sjuk eller får dödsdomnar - så har mina tankar varit kring detta hus tidigare. Sakta men säkert börjar min bild av sjukhus dock ändras, jag är full av beundran för de som arbetar där och jag vet nu också att ibland behöver kroppen bara lite hjälp för den ska bli bra igen. Min syn började ändras när jag fick barn, dels är BB och förlossningen helt underbara och med barn händer så mycket hela tiden och de barnläkare jag har behövt träffa har varit kanon.  Idag var jag med Zeke på läkarbesök på barn och ungdoms mottagningen, vilken mysig avdelning 
Detta är väntrummet ; 

Kanon fint, och både läkare o sköterskor var trevliga. Det var ingen rusning på sjukhuset kl 8:30 idag, såg bara personal och det känns ju skönt. 

Det måste vara spännande att vara läkare eller sjuksköterska, man vet ju aldrig vad som kommer ske under en dag, vilka patienter som kommer in och vad de behöver hjälp med.  Tänk att de hjälper andra människor i sitt yrke - varje dag, coolt. 

Kommentarer

Populära inlägg