4 månader idag

Kommer för evigt att minnas dagarna/nätterna när mina barn fötts, vissa detaljer kan vara av lustgasen lite suddiga men annars är allt glasklart. För 4 månadersedan kom Zeke till världen påhejad av min man och ett helt rum fullt med sköterskor och en läkare. Andreas höll mina armar eller rättare sagt höll emot när jag drog, en sköterska låg på min magen då han inte ville komma ner ordentligt, den ena tog emot och coachade mig en läkare övervakade och den sista sköterskan förberedde för "efter". När han väl var ute kom Zeke inte igång med andningen så sköterskan och Andreas fick springa iväg med honom, jag var aldrig orolig. Jag blev omhändertagen och sedvanligt "efter förlossning" ompysslad men ville gärna gå och kolla på min nya bebis och jag fick hjälp bort till teamet som hjälpte honom. 

Helt ny. 


Det är helt galet och otroligt vad kroppen klarar av, att skapa en fulländad människa och få ut den!! Det är otroligt häftigt och jag ger alla kvinnor min fulla respekt för att vi klarar detta. Männen då? Jag har sagt det innan, det finns inget jämställt med att bära och föda barn- punkt! 


Detta är den godaste fikan som finns och. Jag älskar att de gör dessa brickor med omsorg, kolla gurkan, höga glas, flagga, servetter- festligt och gjort med glädje! 


månaders bebis, kommer kalla honom bebis i sisådär 16 år till 


Kommentarer

Populära inlägg