Gymet

Idag har jag besökt ett ställe som snart går in i sin absoluta högsäsong - gymmet. Jag har inte besökt motiva på över 6 månader nu.
Sist jag var där såg jag ut så här : 


Idag lyckades vi båda träna också fast på olika håll. Hur lyckades vi med denna logistiken undrar ni kanske? Jo Andreas tog Zeke i vagnen för att promenera hem och jag tog med de stora till gymmet. De har ett barnrum på Motiva som är kanon då man även som förälder vill få till lite träning. Jag tror att det är jätteviktigt att de är med lite här och där, hur ska de annars bli intresserade själva? Jag minns att jag var med mamma på hennes gympa ofta, första åren satt jag inne i redskaps förrådet och väntade, ibland hade man någon att leka med, ibland inte. Jag var också "tvungen" att hänga på till friidrotten, tillslut var det lika bra att börja då jag ändå var där, och det gick ju bra för mig! Så jag tror på att ibland tvinga med barnen så de får olika upplevelser. Det friidrotten har givit mig i lärdom och upplevelser hade jag inte kunnat vara utan - då hade jag aldrig varit  den jag är idag. 

Kommentarer

Populära inlägg