Dagen

Haft en mycket bra dag. Efter jag lämande Viking vid 9  svängde jag inom Ulla & Wally på en kopp kaffe, smakade utsökt då jag inte hunnit dricka det ännu. Efter någon timme där körde vi upp till mamma och hängde lite. Mamma var ledig och passade på att julpynta inför hennes årliga glöggkväll, tiden sprang iväg vips var kl ett och då slutar Tindra skolan. Idag bjöd vikings dagis på adventsfikat och självklart ville han ha med tindra och Zeke för att visa upp för dem vad de pysslar ned om dagarna. Måste säga att jag beundrar de som arbetar på dagis/förskola, vilken ljudvolym, de måste vara helt slut i huvudet på kvällarna - medalj skulle de ha. 

Efter det var det hem och utfodra skaran på schemat, laga mat alltså! 


En tur till frisören för Viking, jisses så bra det blev. Det är något magiskt när man klipper barn - de växer 2 år direkt. Han var duktig och satte snällt stilla och pratade med fina Annie som klippte honom. 

Hann även med lite shopping, VIP shopping på Mixxed. Jag fick  fin fin service och till och med bärhjälp av Zeke så jag kunde få naglarna målande (salong vacker var på plats och stylade hår och fixade naglar)
Andreas tog de stora barnen för att fixa till Julbelysningen i centrum. Oik har som uppgift att sköta detta (sätta upp och underhålla)  och jisses vilket jobb många av de andra i styrelsen lagt ner på detta, och tack vare stormen måste de i dag rätta till nästan alla. Jag är världelös på att hjälpa till med detta då det inte går med bebis i ena handen, det jag kan bistå med är att passa barnen så Andreas kan hjälpa till. 

Dagens naglar, har aldrig färg, alltid fransk men idag festade jag till det och vågade mig på lite grått. 



Kommentarer

Populära inlägg