Bus eller innovativt ?

Ja var drar man gränsen mellan vad som är bus eller bara påhittigt och innovativt? Idag passade Mats barnen (Andreas pappa) i ca 30 min och på denna korta tid hade de lyckats lura i honom att de visst fick äta upp alla kakor i burken samt att de kinderägg vilka var väl gömda också minsann var deras och skulle ätas bums! Naturligtvis var detta inte populärt hos mig då vi inte ätigt middag ännu samt att de redan fått två godisbitar var. Blir irriterad för 1: att de visste att detta inte var ok för oss och passade då på så fort vi åkt 2: att de redan fått godis och ändå inte nöjer sig - "mycket ska ha mer" 3: kanske dessa inte var till den utan något annat barn som nu blev utan, försöker hela tiden få dem tänka på andra, aldrig ta sista biten och dela med sig.  Dessa 3 saker rabblade jag naturligtvis för dem, undrar om de förstår? Kan man klandra dem lika mycket? Jag manade tindra att ta sitt ansvar som störst -ska veta bättre, är det rätt? Eller är det helt enkelt så att hon ska vara busigast och göra det man inte får så de andra tar efter, att det är så syskon klanen är ämnad. 

Men när jag började tänka  
efter är det ju också påhittigt av dem, de har säkert klurat länge på hur de ska komma över just dessa ägg då de legat i skåpet över 1 månad och tog tillfället i akt. Ja hur som så är det ingen big deal, men jag tjatar och gnatar om att decska fråga först, gäller allt! Funkar sådär. 
om några år är det nog andra bekymmer än små kinderägg,,, Phu! 


Mycket bus i dessa men också mycket kärlek och omtanke. De leker otroligt bra, hittar på den ena leken efter den andra, skrattar och stojar och stimmar. Och ja de får stimma, så länge som de gör det på något av sina rum, tillsammans har de mer än hälften av huset (3rum av 5) de får härja runt på, då tycker jag att de andra två kan vara lite fredad från stök och leksaker. 


Jag fortsätter vika lite stjärnor, har en annan variant som jag tänkt skapa, visar inom kort, tror de kommer bli "on of a kind" 

I morgon är det bakdag! 


Kommentarer

Populära inlägg