Bakdag

Idag har vi bakat! Pepparkakor, frukostbullar och vanliga bullar blev det. Mormor var här och chefade över baket. 


Viking var aktiv och tyckte det var roligt i 30 minuter, han tryckte ut pepparkakor och åt en hel del deg, sen orkade han inte mer och gick för att kolla på film. Själv var jag sådär till hjälp, fick underhålla Zeke mellan varven men lite hjälp mellan amning och sovningarna var jag. 

Gick runt i min nya pyamas hela dagen (förutom stallet på kvällen) 


Denna köpte jag på Mixxed häromdagen, så skön att gå runt här hemma med. Aldrig hänt att jag gått runt klädd i pyamas i flera timmar, hämtade tillochmed Tindra så här, Viking skämdes och undrade varför jag hade det där på mig. 


Mysigt har det varit idag, huset luktade pepparkakor, vi spelade jullåtar hela tiden, hade tända ljus och barnen skötte sig hyfsat. 

Zeke är mycket bättre, allt smörjande har gett resultat, hans söta små kinder har nästan inga röda pluttar längre, hans humör är mycket bättre och (peppar peppar) sover han lite bättre nu också. 






Kommentarer

Populära inlägg