Lite av varje

Jag tycker inte på något sätt att det är jobbigt att ha barn, tvärtom så har de förgyllt mitt liv och jag älskar dem över allt. För mig är barnen en självklar del i mitt liv! Punkt. 

Jag vet att många reagera när man ibland skriver att det är jobbigt att ha barn, i vissa tidningar/ artiklar tar de upp vikten av att ha egentid och i vissa fördömer de dessa tankar. Tänk om man skulle läsa allt och försöka dansa efter allas noter, jisses man hade slagit knut på dig själv och fallit ihop tror jag. Man kan väl få gnälla lite ibland?  Och varför är det så hemligt att det KAN och ÄR jobbigt ibland med de små liven? Det är jobbiga stunder med vuxna också. Det mesta i livet har mer än en sida, bra, dåliga, stressande, jobbiga, underbara osv. Vi kan väl bara " agre to disagree" och för tusan låta alla göra det som är bäst för dem. Säger som ungdomarna gör "orka"

Igår var vi på julbord med makens jobb, mamma passade Zeke i ca 6h - naturligtvis gick det bra, jag hade pumpat hela veckan för att han skulle kunna få så mycket mat han önskade under tiden. Jag och Zeke sitter ihop 24/7 så visst känndes det märkligt att inte behöva passa upp hela tiden men Jag njöt av att kunna äta med båda händerna, kunna sitta ner hela middagen. 


Andreas kännde sig lite mallig i dessa härliga fotöljer de har på Eriksberg, lite kunglig kännsla. 

Avslutar med att säga att jag längtar efter snö - för att: 

 
Dölja denna hemska gräsmatta där sorkarna tydligen trivs som fisken i vattnet. 

Kommentarer

Populära inlägg