Slå knut på sig själv

Idag är en sådan dag då jag känner att jag får slå knut på mig själv, en sådan dag när jag gör allt svårare än vad det är. Viking har sagt 10 gånger idag "du behöver inte bli då arg", hur förklarar man för en 5 åring att mamma är svintrött för lillebror bara sover 20 minuter åt gången hela natten och då blir jag minsann lite retlig i humöret. Hjärnan blir som en degklump av tröttheten, minnet är sådär och jag ser skuggor överrallt. Saker som man i vanliga fall inte tycker är några problem tar sig stora proportioner när man är så här trött, så som hämta Viking och tindra, skolavslutningen, tanka bilen, Andreas ska på möte, laga mat,,, 

Såg på Hollywoodfruarna igår (repris) där var det en "vanlig" arbetande mamma som frågade vad Maria gjorde om dagarna (hon visste inte att hon var hemmafru) Maria berättade att hon såg till att barnen kom iväg, åt frukost gick på gym, undrar hur hennes mammaledighet såg ut ? 

Snart är det en ny natt och då hoppas jag återigen på en vändning, kan inte bli sämre nu, i Know när man skriver så är det just det som sker, men nu KAN det inte sovas sämre 


Kommentarer

  1. Vet att det inte hjälper, MEN jag lider med dig! Håller tummarna för en vändning snart! Tänk att man utsätter sig för den här tortyren! Fast det är ju definitivt värt det (eventuellt 😜😱😉)... Kram

    SvaraRadera
  2. Och inom parantesen var det smileys fär att visa ironin (eventuellt ;-))

    SvaraRadera
  3. Ja man lever på hoppet, men jag vet ju också att de kommer att sova en vacker dag - då är det som en lotto vinst. Jag är så avundsjuk på de som har bebisar som sover 8h i sträck nästan direkt - vissa tydligen 12h - tror fortfarande det är en myt

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg