Tacksam

Barnen har många människor i sina liv, det är dubbeluppsättning nästan överrallt, jag väljer att se det som possitivt - det är många att älska och att bli älskad av för dem. Är tacksam för vår fina familj och all släkt. 

Igår firade vi jul här hemma med alla barnen, jättemysigt blev det.


Och som ni ser är det inget julbord som står uppdukat utan det är taco. 

Till efterrätt hade vi köpt tårta på Kickis, det var en pepparkakstårta med kladdkake botten, och jisses så god den var! Jag har inte ätigt kakor eller godis på över en vecka nu och jag hade siktat in mig på att "fuska" och unna mig denna tårta hela veckan - ljuvligt! 

Barnen fick paket i omgångar och de fick leta upp dem i "pakethakten" som fick genom vinden, skogen, postlådan, bastun och några klappar låg traditionellt under granen. De fick så fina saker, användbara saker - det är jag också tacksam för. 

Har jag julkännsla ? Nix ? 
Får man någonsin tillbaka den ? 



I lördags hade Viking ispremiär, Han var inte så förtjust för att utrycka det milt. Tindra kan åka, hon har lärt sig i skola. Jag fick inte tag i storl 23 till Wille, annars hade han nog haft full fart, men han var glad för att sitta i båset med en liten godispåse. 

Kommentarer

Populära inlägg