Unken tröja o Vasalopp

Igår masade jag mig upp lite efter kl 5 på morgon då jag hade ett morgon möte eller rättaresagt en föreläsning jag anmält mig på tidigt borta i Karlskrona. Jag smög upp ur sängen och stack bara som hastigast in i tvättstugan för att ta första bästa plagg att ha på mig, byxor överst i högen och en tröja som jag hittade underst i en annan hög (så fåfäng är jag). 

Jag stannade till på hotellet i Olofström för att hälsa på morgonprrsonalen och ta mig en kaffe, när jag stog där med min kopp undrar jag vad det var som luktade, jackan, nej det var det inte, upptäckte till min förskräckelse att det var tröjan/skjortan jag hade på mig - ni vet den här unkna doften som blir om inte saker torkat fort nog, den var det! Inte läge att köra hem o byta så det var bara att bita ihop och hoppas att inte så många skulle känna mig på frukost föreläsningen, än mindre sitta närma mig! 


Det var Anna-Lena som är VD för Vasaloppet som var morgonens talare, lokalen var Blekinge health arena, blev mest sugen på att träna och det känndes helt fel att vara i så fina träningslokaler utan att vara ombytt. Inte vardag jag är på möte dör det är "tossor" på som gäller, härligt med annorlunda dock! 


Måste vara härligt att vara vd för Vasaloppet! Som Anna-Lena själv sa, tänk att få jobba med att uppfylla folks drömmar och målsättningar VARJE DAG! Coolt och kul för Anna-Lenna Synd att vi inte har ett Vasalopp eller lidingöloppet eller vansbrosim eller Vätternrundan här i Blekinge, vad kan vi bli störst på? Finns många som jobbar på den "pucken" och jag hoppas innerligt att de lyckas med det! 

Tittar just nu på SM-veckan i dans, så häftigt, jag hade kunnat ge mycket för att kunna dansa så, hoppas hoppas någon av ungarna börjar tävlingsdansa, bugg alltså inte vals o sånt! 



Kommentarer

Populära inlägg