"Hämt" dag!

Måndagar är speciella för mig, det innebär antingen hämtning eller lämning av min äldsta son, idag var det hämtning vilket är en stor lycka! Det är alltid lite kittlande och jag vill verkligen komma iväg i tid från jobbet för att hämta upp honom på vägen hem och försöka hinna göra något. Han har blivit en stor kille, snart 7 år och kan räkna, läsa, drar redan storlek 140 i kläder, är snäll och omtänksam, verkligen en fin kille. 

Lillebror skiner upp som en sol när de andra barnen kommer, han älskar när tindra o Wille kommer från sina mammor eller Viking kommer efter sin pappa-vecka, det är genuin glädje. 

Maken har åkt på ögoninflammation, vilket jag har superlätt att få då jag fått det 5 gånger tidigare, så det att vara extra försiktig nu tills det är över. 

Dagens träning bestog av att dra tre barn i pulka (samtidigt) fram o tillbaka tills jag bokstavligt talat höll på att kissa ner mig! 



På jobbet var det som vanligt ingefärshoot till frukost, vilket även är uppskattat av gästerna. 

Igår pysslade jag lite med ståltråd, blåbär och lingonris. Älskar att pyssla och skapa , sker sällan nu bara, en vacker dag ska jag bli konstnär tror jag, som Gynning! 







Kommentarer

Populära inlägg