Fredag ✨

Hittade att gammalt inlägg som inte blivit publicerat; 

Förr i tiden (låter som jag är 100 år) så hade vi på hotellet i Olofström "Pink Friday" jag myntade detta koncept för ca 5 år sedan tror jag. Det började med att vi kännde att vi måste fira in fredagen lite och göra den lite mer "Happy", vår klädkod inom hotell är svart kostym, och jag tänkte att det skulle vara roligt att sätta lite färg på just fredagen. Det var främst för att personalen skulle tycka det var extra roligt just denna dag (var nog mest jag som tyckte det var kul) vi köpte in rosa tröjor, rosa kockmössa, vi hade rosa nagellack, jag envisades med att hänga upp rosa gardiner och lampor, rosa servetter och rosa efterrätt. Självklart ville vi att gästerna med skulle ha lite fredags kännsla "pink Friday", så vi lät alla som kunde uppvisa ett rosa klädesplagg få 10% rabatt på lunchen, 
Att olofströms "heja Olofström" koncept också blev just rosa var klockrent. 


detta saknar jag! Jag vill ha ett nytt koncept, ett nytt fredags koncept som gör fredagen lite festligare, roligare att klä sig för jobb och skapar på så sött en ännu trevligare gemenskap mellan kollegor, men vad ? Jag har testat "jeans fredag" som är stort i USA men det gav inte alls samma effekt. 

Jag gillar att göra små saker som piggar upp, jag gillar själv att bli överraskad med små saker som piggar upp. Kan räcka med en liten gest, ett tack, ett leende, ett vykort, en kopp kaffe.  Jag önskar jag hade massa tid (och pengar) så jag kunde köpa små saker hela tiden. Nedan "team tröjor" 



Jag önskar också att jag kunnde trolla så alla mådde bra jämt, tro mig, jag försöker få alla att må bra överallt men många gånger är det saker som är långt från min kompetens som ligger och gnager hos folk. Jag tycker det är extra synd om unga tjejer och killar som mot dåligt, de som egentligen har sin bästa tid just nu, som ska vara bekymmerslösa, trygga, glada och lite naiva -att se dessa må dåligt, gråta, äta medecin och inte må bra är jobbigt. Som mamma och extra mamma blir jag orolig för deras framtid och framtida psyke, vill rädda och skydda dem mot allt. 

Ovan har vi alltså ett riktigt världsproblem och ett lyxproblem, mina tankar bollas jämt mellan stort och smått, är det så för alla ? 


Kommentarer

Populära inlägg