KALAS

Idag har vi haft en kalaslördag i dubbel bemärkelse, vi har haft en bra lördag med kalas hela dagen! Kl 11 invaderades huset med massor av härliga barn som Viking bjudit in till sitt första barnkalas. 

Jordgubbstårta, helium ballonger, pinjata, godis, konfetti och så var kalaset i gång! 

Andreas flydde fältet då han i såg att det kanske inte skulle bli helt kladdfritt då var han ändå lyckligt ovetande om de konfettibomber som skulle avfyras, tur han hann hem till den sista. Jag tycker detta viktigt att de får bra födelsedagar, det är något de kommer minnas för evigt. Jag minns mina kalas från barndomen  fortfarande och det är fina och trevliga minnen, det är dem vi skapar för barnen nu (försöker) 


Efter barnkalaset var det de vuxnas tur, även detta gick bra och jag tror de gick hem mätta och belåtna - de fick dock ingen konfettibomb. Nu blir det lugnt på kalasfronten här hemma tills maj då Tindra fyller 10, i veckan fyller dock min pappa år så en kopp kaffe för att fira 61 åringen ska det förhoppningsvis bli. 

Zeke var lycklig över ballonger och all konfetti idag ❤️

Vad önskar sig en 7 åring ? Nerf pistol är det enda jag lyckades kläma ur honom, men jag tänkte ge honom tid !? Har tagit en semesterdag på måndag och tänkte ge honom en ledigdag, nu tror jag inte han kommer förstå men jag hoppas ändå det uppskattas (ja han ska få en nerf pistol också) På måndag vi ska göra det Viking vill, Zeke och jag får hänga på och rätta oss efter det, sen är det pappa vecka för Viking. 

Nu är det mello, Andreas nattar Zeke, Viking och Wille tröttnade efter första låten och ligger nu med paddan istället (Tindra är hos mamma) så jag kan faktiskt sitta helt still med fötterna i högläge efter denna kalas dag 

Detta dök upp i mitt flöde idag, crazzy att det är 5 år sedan ❤️❤️








Kommentarer

Populära inlägg