Moment 22 och härliga 7 år

Det finns saker som stör mig, och sen stör jag mig på att jag inte kan sluta störa mig på det, moment 22! Orkar inte skriva om det, invecklat men ändå ack så enkelt, blir mörkrädd över människors agerande. Nog om det (skriver om det en annan dag) 

Jag har alltid varit en "bocka av" människa, exempelvis; när jag fick på gymnasiet räknade och bockade jag av hur många cykelrundor det var per dag, till skolan, hem, till träning, hem från träning - och så vidare, räknar alltid ner - till vad ? Om jag det visste! 

Idag har vi bara räknar upp dock, upp till 7, Viking fyller idag 7 år - helt galet! Växlade några ord med vikings farfar idag och han berättade hur han minnas denna dag för sju år sedan, han minns att Hellner tog guld i skidåkning (jag minns inte om de var OS eller VM)  min mamma pratade med om hur hon minns att det var snöstorm just nu för sju år sedan. Det är fantastiskt att minnena är så klara från dessa dagar, men så är det väl med alla trauman ? (Ja föda barn är ert trauma) Jag är så glad för att just Viking är som han är, idag var de härligt att se Viking och Zeke ihop och hur dom är trygga med varandra. ❤️❤️ undrar hur dessa grabbar är som tonåringar, spännande! 

Japp, jag har klätt dem lika idag
Det jan jag snart glömma att få göra så jag passar på. 


Idag har jag (tro det eller ej) haft en semester dag, nu funkar detta aldrig till 100% då telefonen ringer och mailen plingar,  men jag kan ju sträcka mig till att jag var fysiskt inte på jobbet idag. Började dagen med att få mina naglar fina efter det var det "Viking bestämmer" hela dagen, då blir det pizzalunch, fanta på terrassen och sen ett besök hos Svea, det var det vi hann med innan jag lämnade över till fler som ville fira. 
 


Kommentarer

Populära inlägg