Lördag

Jag har Haft en bra lördag som just nu avslutas med en hotellnatt på fina First Hotel Carlshamn, de har helt nya fina badrum (lite avis faktiskt) 


 brevid mig ligger Zeke och sover så sött, Andreas är ute på Brooklyn och jag undrar varför jag inte köpte godis innan??


Att inte åka så långt på mini weekends är verkligen att rekommendera, hur trevligt som helst att besöka din egen ort eller annan ort i Blekinge och ta in på hotell, äta en god middag och inte göra så mycket mer än så! Testa vet ja, tror ni kommer bli förvånade över hur många bra ställen det finns bara i vår omgivning. 

Jag startade upp dagen med att promenera in till Olofström med Zeke sovandes ivagnen, det höll dock bara i två affärer sedan vaknade han. Det blev lite shoppat, bara till Zeke dock, det var även jätte härligt väder vilket gjorde der hela ännu trevligare. Vi traskade hemåt då vi väntade vänner på besök efter lunch. Blir glad av att ha vänner på besök, inte så ofta det händer! Oftast är det jag som åker iväg och besöker,  så har det nog alltid varit (skulle kunna flumma iväg om varför i ett långt inlägg men orkar inte just nu) 

Vi körde ner till Karlshamn så fort Andreas kom hem från en jobbgrejer idag, ut å äta på Terrasssen med vänner stog på schemat, ner, checka in, duscha, gå o äta - check på allt, fick dock återigen uppleva hur stressande det är att ha Zeke på restaurang. Vad är det som gör att han är på kalas humör och håller sig sysselsatt just till jag fått in huvudrätten, och just som jag tänker avnjuta min måltid, just då är det kört att sitta ner på (typ) hela kvällen? Märkligt fenomen det där ? 





Kommentarer

Populära inlägg