Nattsudd

Skrivet torsdag: Är så trött, ni vet den där känslan när det är som om man har grus i ögonen, den har jag nu. för bara några veckor sedan gick jag aldrig och sov efter kl 22 - aldrig, idag är tredje dagen då klockan tickar iväg. sova, snart,ska bara!

Kan inte fatta att det är fredag igen, var ju just måndag! Det spelar mig dock ingen roll vilken dag det är, mest ett konstaterande att jag tycker tiden går fort (jag och alla andra)   jag tillhör inte dem som tycker att det är skönt att det är fredag, jag ser ingen skillnad och kan ibland tycka det är mer stressande att det är helg på G, ibland för att det är så stort krav på att helgen ska vara händelserik och samtidigt lugn att det blir bara pannkaka av allt. För det mesta ska jag ändå jobba fredag eller lördag, så det där med riktig avkoppling vet jag inte om jag har kunskap om, vad är avkopling ? jag älskar att jobba när jag väl är på jobbet, då är det väl inte jobbigt ? eller ? men det måste ju finnas en anledning till att helg och semester finns? eller är det enbart en kvarleva sedan den tiden vi jobbade kroppsligt och var fysiskt tvungen att ha ledigt för att överhuvudtaget orka (vet att många har det så idag)  Jag borde bli bättre på att bara vara ledig! Idag tog jag faktiskt en jogging tur mitt på dagen, så skönt och så trevligt avbrott, varför jag jag inte det mer?


Jag har ju sagt att jag skulle vilja åka bort snart, behöver verkligen det, men jag får inte till det, inte över en helg eller två äns i två nätter, Som tur är så har vi nu några veckor i år som är bokade framöver då vi förhoppningsvis kommer 
åka till "vår" stuga 

Kommentarer

Populära inlägg