Möjligheter....

Den här veckan har jag varit tvungen att sortera bland vad som är viktigt och vad som inte är viktigt, jag har medvetet hållt kalendern någorlunda tom för att få lite andrum. Många gånger känner jag mig stressad och otillräcklig och då måste jag bromsa innan jag strejkar helt - detta har varit en sådan broms vecka. 

Vad som inte gjort saken bättre är att Zeke sover katastrof dåligt igen, jag känner mig som ett vrak när jag vaknar, tre koppar kaffe senare och jag fixar dagen. Träffade min bror för lunch häromdagen och så gäspade han "trött?" Frågade jag och innan han hann svara slängde jag ur mig "vad har du att vara trött för du kan ju sova obehindrat hela natten!!" - och just så kan jag klumpigt slänga ur mig när jag är trött och inte tänker mig för - men jag menar det! Om du inte har små kids så har du inga ursäkter för att inte sova, inte träna, duscha när som, jogga, laga mat, åka på weekends - jag kan också göra detta, man kan göra allt även när man har barn, det kräver bara lite planering! 

Idag joggade jag en lite runda, det blev en liten runda för det var läskigt och jag fick hjärnspöken. Precis innan jag skulle springa sprang jag på en annan mamma i stallet (Tindra skulle rida) och så berättade jag att jag tänkte jogga slingan - "vågar du det?",,, Öö,,,ö,,, Ja,,, eller jag det gjorde jag tills nu, jag hade det i tankarna hela tiden under turen, visst är det sjukt ? Tänk att jag ska jogga och vara rädd för att bli överfallen. Det har även varit blåsigt hela dagen så jag varierade oron med att tro att jag skulle bli överfallen och rädsla för att få ett träd i huvudet. 

Kvällen har jag spenderat med att flytta runt saker, ni vet när man flyttar en grej och sen måste man flytta allt för att få ihop det i rummet.... it's a never ending story! 

Kommentarer

Populära inlägg