Juldeppen på intåg!

Julen är på intåg och det märks genom att det blir ett kaos och en stress som gör att jag mest undrar när själva "dagen" är över. Jag har en romantiserad bild av julafton med mys, snö, glädje, värme, gemenskap och tacksamhet. Denna julen verkar gå åt precis andra hållet! Funderar på att ställa in, dra täcket över huvudet och sova bort julafton! NEJ just det det går ju inte då blir barnen traumatiserade för livet, och får gå i terapi när de blir äldre. 

Sista dagarna nu ska jag focusera på de som faktiskt vill fira jul med oss! Att ge barnen en härlig jul är mitt nya mål, när dagen D är över ska alla barn somna nöjda! Helt obegripligt hur det kan vara så svårt att få ihop EN dag! Jo jag vet varför för alla försöker vara ALLA tillags, funkar inte när alla är skilda på alla håll, det blir för mycket, och det blir pannkaka istället! 

Blir julen någonsin som när jag var liten ?  


Kommentarer

Populära inlägg