Ledig dag!

Idag har jag varit ledig (semester)! Så välbehövligt, det var en stor kontrast för mig att gå från att vara ledig i 14 månader till att jobba i vad som känns som 150% och allt därtill, det är helt frivilligt och det är absolut inte synd om mig, jag säger bara att det är en omställning som gjort att fast jag bara jobbat i 4 månader känner att jag behöver ha lite ledigt, ska vara ledig även i morgon om inget oförutsett inträffar. Idag har jag passat på att hänga med en nyfunnen vän och hennes dotter som är insamla ålder som Zeke, skönt att få små prata om stort och smått under en promenad. Efte det lite shopping på hemmaplan, kom hem med allt utom det jag skulle (på jakt efter klänning) och sen ensam lunch (Zeke sov) på Kickis.


När Andreas kom hem fick jag order om att ut o springa, så då gjorde jag det! Andreas tog Zeke med sig in till Colorama på uppdrag och jag joggade dit, fin lösning tycker jag, win-win! Det var lite över 5km dit. 

Blir lite trött (redan) på detta snack om nyårslöften - om att ta tag i saker, tycker det är helt förkastligt, vill du ändra något så gör det NU, inte 2017, inte på måndag, inte i morgon utan NU!!!


I måndags var jag trött, sliten men nöjd med kvällen (juldagsdisco) 600 personer och inga bråk! Det är det jag oroar mig mest över; att det ska bli stora bråk, peppar peppar har vi varit förskonade mot detta i alla år, men jag vet hur lite det ska till för att det ska "braka loss". Personalen var helt fantastisk, som de kämpade och levererade - så nöjd med alla! 





Denna tanten är dock inte van vid att vara uppe till 4 på natten och hålla i discon längre därav en sliten Ida på måndagen! 




Kommentarer

Populära inlägg