2 cm

I kväll hittade jag ett två centimeter långt hårstrå på hackan, crazzy! Hur kan jag inte sett detta när strået var typ en centimeter ? Är detta ett ålderstecken ? Och nej det blir inga bildbevis. Andreas tyckte detta var vansinnigt roligt och erbjud sig snabbt att få dra väck det, vilket han under mycket flin verkställde. 

Idag har jag lyxat till det med frisörbesök, vilket var välbehövligt, det som stressat mig med det är att det alltid tar ca 3h för mig att klippa och färga. Att det alltid tar lång tid är mitt eget fel då jag klipper mig 3-4 gånger om året och är inte speciellt varsam däremellan. Önskar jag hade tålamod att vara pysslig när det gäller smink och frisyrer, tänk att se piffig och fräsch ut varje dag! 

Tänk om man vore en Hollywood fru och kunde ha en egen stylist, fruarna i tv serien har alltid det när det är dags för plåtning. 

Nedan: hopplöst fall

Sökes: stylist till denna osminkade,stressade, mössklädda medelålders dam. Tips mottages gärna om hur jag sminkar bort dubbelhakan och de djupa ögonhålorna. 


Kommentarer

Populära inlägg