Lucia

Vi har idag varit på lussefika med Zeke och hans dagis, tiden var dropp in mellan 12-15:30, jag stressade hem bäst jag kunde för att vara en duktig förälder och i god tid kl 15:00! Jag och Andreas mötte upp då vi givetvis ville gå båda två, vi var sist! Zeke var ensam kvar kl 15:00, nu var han lika glad för det, men hur gör ni andra ? Jobbar vi inte heltid längre? Lever vi fortfarande så ojämställt att kvinnorna börjar jobba på halvtid. Tar ni semester 4 veckor innan och under jul ? (Lussefirande, julavslutningar ect) 

Bryr mig faktiskt inte om hur ni andra gör, jag gör på mitt sätt!

då ingen av barnen har lucia tåg i sina klasser ställde givetvis Andreas upp och spred lite stämning 

Skojar bara - bilden är från exakt ett år sedan och det läskiga är att han har samma tröja idag ....


Nu ska jag gå och försöka sova "för hör och häpna" jag ska jobba i morgon kl 07:00 ,,,, 

Kommentarer

Populära inlägg