Julafton

Då var dagen här, upp tidigt för att lägga ut klappar på trappan och få det att se ut som att tomten ätigt av gröten, en av ungarnas paket funkade givetvis inte, och vad betyder det ?? Katastrof! Lite fjäsk och någon minut senare gick det ändå bra, de stora barnen fick ett spel som de gav upp efter 5 min - bra start! 

Jag kände att jag måste bara jogga idag, måste för att lätta på trycket i huvudet. Tog de stora barnen (alla utom Zeke) och begav mig till vår "stora backe" de var eld o lågor över att få ut p jogga, vi alla visste att de orkar Max 600 meter så jag hade räknar ut att de kom upp för halva backen just vid ett jakttorn, för kunde jag placera dem medans jag körde intervaller, 10 gånger upp för backen, jogg ner. 
(Viking tog kort) 


På sig själv också 


Jag ville ge upp efter 5 och ungarna tröttnade å gick hem efter 7 gånger men jag fullföljde 10, har man sagt 10 sår det 10 som gäller! 

Efter detta var det fullfart, jag kom i Ofas och hann varken duka eller börja med maten innan första gästerna kom,  men jag är nöjd när maten väl var klar, revben, sötpotatis m rödkål och tranbär samt fempepparsås . 
Och korv till barnen 

Efter det kom tomten, Zeke var livrädd men tog ändå en paket ur hans hand, sen börjar karusellen, papper överralt, uppstirrade barn, saker går söder, saker ska ha batteri och monteras, de vuxna (som inte är vann vid småbarn) skakar på huvuden och vill helst låna hörselskydd, men för artighetens skull biter de ihop, Phu!! 

Är tacksam för alla fina saker både vi och barnen fick ❤️


Kan inte fatta att detta redan är Zekes andra jul, var tog tiden vägen ? Var tog 2016 vägen? Ska snart skriva mig en 2017 lista, vad jag önskar mig av nästa år 







Kommentarer

Populära inlägg