Vardagslyx

Fredagen kunde inte börja bättre, fick frukost levererad av bästa maken


vi bestämde oss för att vi skulle köra till Göteborg senare samma kväll. Jag bokade ett hotell som jag haft på min "must Do" lista länge nämligen Nääs fabriker. 

Dock hade jag ett möte i Karlskrona inbokat så först tog jag en sväng bortom "staun". Jag tog naturligtvis en sväng inom mitt nya hotell, kollade mailen, hälsade och pratade lite, längtar efter att börja jobba! Jag å min kollega åt lunch på parken vilket var nytt för mig men super bra, trevligt att sitta där och god mat. Vi pratade oavkortat och tiden bara flög iväg, kunde nog suttit några timmar till. 


Senare körde vi alltså till Nääs fabriker, ligger ca 2 mil utanför Göteborg, ett ställe jag verkligen gillade, maten var fantastisk - bland de godaste hamburgare jag ätigt 


Nu tänker ni kanske "hamburgare"!? Men ja - jag älskar hamburgare och det är ofta jag kommer till restauranger, fina som medel till lyx som jag tar just denna rätt, jag tycker det säger mycket om ett ställe, är det en riktigt bra restaurang så måste de ha en riktigt bra hamburgare. Självklart var Zeke med och han vägrade sitta i barnstolen, skulle sitta i vanlig stol - klart han får! Igår gick det jättebra med honom i restaurangen, han skötte sig ypperligt. Ni som också har småbarn vet vad jag menar ibland funkar det fint och ibland funkar det mindre bra och ibland inte alls 



Rummen var fina på Nääs, inget att klaga på där! 

Det enda jag hade att påpeka på var: de glömde bort vår dessert beställning så det tog extra lång tid och att äggröran var helt smaklös till frukosten. First hotell i Olofström har den godaste äggröran, detta har jag noga undersökt i hotell Sverige, jag menar det fast jag vet att det kan verka lite partiskt, jag hävdar detta tills motsatsen bevisas. 






Kommentarer

Populära inlägg