Ett år och världens prestation!

Människor kan vara högpresterande inom olika områden, vi jagar högre höjder, fler mil, snabbare resultat, vem är starkast, kan jag tjäna mer, om jag bara hade detta,,,, och så vidare och så vidare ! Men i min värld finns det en prestation som slår allt, nämligen att genomgå en förlossning och allt vad det innebär. Förlossnin är en upplevelse som uppfattas olika av varje individ som går igenom det. För mig är det en lika hemsk som fantastiskt upplevelse, det tar dock ett bra tag innan jag kan benämna det som fantastisk, i stunden är det mest ett trauma, en situation man inte har kontroll över och det finns inget att göra för att "komma undan". För mig var det focus på andas, andas och focusera på att göra precis som de sa till mig, 


Nedan är från natten innan Zeke kom, då var vi inne för jag trodde jag skulle få sova, men mina förvärkar hade börjat och dessa tog inte det lugnande jag fick 


Jag ska vara ärlig ock säga att den smärtan en förlossning frambringar går inte jämföra med något annat, men jag skulle gladeligen göra om det igen, nu vill jag inte ha fler barn, men upplevelsen att "klara" en förlossning är cool och som jag nämnde en prestation som saknar jämförelse ( inget jag hittat ännu kan jämföra sig med detta ) 

Zeke kom inte igång med andningen så de sprang iväg med honom (Andreas följde med) konstigt nog var jag inte orolig, jag gick själv bort till dem bara minuter senare, lite vinglig och orkeslös men jag ville gärna vara med. Efter lite hjälp så var han snabbt på banan 


Kommer för alltid minnas både Zeke och storebror vikings förlossningar och första tiden i denna värld, kommer för alltid vara tacksam att jag får vara deras mamma, kommer för alltid att älska dem villkorslöst (även när/ om det inte besvaras). 

Idag är Zeke 1år, han är för liten för att uppskatta saker eller skönsång, jag tror inte heller på att skämma bort barn med materiella ting utan jag tror på att skämma bort dem med kärlek, tålamod, och trygghet -varje dag! 





Kommentarer

Populära inlägg