60 år!

Igår var vi på kalas, vi firade att min egen far har fyllt 60 (!) och min farbror 50, så trevligt! Jag fick många goda minnen från förr, när jag var mindre känndes det som om vi var på kalas/fester ofta och så roligt vi barn hade! Vi var många som var i samma ålder, min pappa har 4 syskon samt att det var kusiner och övrig släkt, vi hittade på danser och lekte. Igår var det våra barn som lekte o härjade, så roligt de hade och somnade både snabbt och glada. 


Jag gillar min släkt, det är alltid trevligt att ses och när vi väl gör det så frågar vi oss alltid varför inte detta sker offtare, ja vi får väl se om vi kan göra slag i sak och få till en kusin och nästkusins träff nästa år - det siktar vi på!! Min farmor gillade festliga tillfällen vill jag minnas och jag hade så gärna vilja haft henne i livet och delar kvällar som denna med henne, hennes systrar var på plats dock och det var roligt att se dem. 

De är lika pappa och hans brödrar, inte så mycket till sättet tror jag men till utseendet, de har även en storasyster och jag undrar just hur det var för henne att växa upp med dessa 4 brödrar - ska fråga henne näst vi ses! 




Kommentarer

Populära inlägg