Födelsedag

Igår var min födelsedag och jag firade den med den person vilken jag tror tycker att denna dagen är lika stor som jag själv - min mamma. För 34 år sedan var detta en av hennes största dagar i livet (efter min brors födelse naturligtvis) och egentligen är det ju henne vi skulle firat som gjorde ett bra jobb när jag bestämde mig för att komma ut. Jag borde egentligen skriva när VI bestämde att vi skulle komma ut då jag är född som tvilling!

I samma sekund som jag tog mina första andetag på BB sprang de iväg med ett livlös foster - en tvillingbror. Tänk er, en till som skulle vara lik mig "the world codent handle it" måste någon tänkt eller "there can be only one"! Skämt o sidor, så måste detta varit fruktansvärt konstig kännsla för mina föräldrar, både vara glad och sörja en förlust vid samma tillfälle. 

Det är förklaringen till att jag är mycket av allt ibland, jag måste leva för två hela tiden! 

Vi började dagen med att skicka Tindra med skolbussen sen satt jag och Zeke igång att städa och byta alla sängkläder (kul födelsedag va : ) ) Sedan kom min mamma med blommor o presenter och vi for iväg till Eriksberg för lunch. Zeke var inte riktigt på humör för att sitta still så vi blev inte långvariga. Dagen fortsatte i ätandets tecken, fika på Kickis när Tindra kommit tillbaka från skolan och för att avsluta med middag på hotellet, mamma var med hela dagen vilket var roligt för både stora o små. Viking hade köpt en present som mormor övergav då han är hos sin pappa denna veckan, det blev jag naturligtvis extra glad för. Tindra hade dagen innan plockat fina blommor som hon gömt för mig på rummet i en vas dessa tillsammans med en liten fin present fick jag på morgonen, så gulligt, genomtänkt och omtänksamt. 


Zeke älskar trollen på lekplatsen. 


Kommentarer

Populära inlägg